Χριστόφορος Κοτέντος
«Το ελληνικό "Next Top Model" είναι καλύτερο από το αμερικάνικο»
Είχε τύχει να γνωριστούμε από τα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στο χώρο. Από την παρθενική του εμφάνιση ως μοντέλο στις πασαρέλες του Μιλάνου μέχρι τη θέση του κριτή στο «Next Top Model»,o Χριστόφορος Κοτέντος πρόλαβε να γεμίσει το βιογραφικό του με μοναδικές εμπειρίες και εικόνες διεθνούς καταξίωσης που θα ζήλευαν όλοι σχεδόν οι Έλληνες συνάδελφοί του. Χριστόφορε, αυτή είναι η ζωή σου.
Η αδελφή του θέλει να γίνει φωτογράφος και τον βάζει να ποζάρει συνεχώς, για να φτιάξει ένα book με σκοπό να το παρουσιάσει σε πρακτορείο μόδας. Το book αυτό φτάνει στα χέρια της ιδιοκτήτριας της Agence, Αντιγόνης Δέλλιου. Βλέπει τον Χριστόφορο και ενθουσιάζεται. «Ποιος είναι αυτός στις φωτογραφίες;» ρωτάει. «Ο αδελφός μου» της απαντάει. «Πες του να έρθει εδώ αμέσως». Εκείνος πηγαίνει διστακτικά, καθώς μέχρι τότε δεν του είχε περάσει ποτέ από το μυαλό να γίνει μοντέλο. Η Δέλλιου διακρίνει ότι ο νεαρός λεπτοκαμωμένος άντρας με τα πυρόξανθα μαλλιά και το κατάλευκο δέρμα μπορεί να διαπρέψει στις πασαρέλες του εξωτερικού, την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα κυριαρχεί το πρότυπο του μυώδη μελαχρινού – βλέπε Παπαδάκης, Γιαννιώτης, Πανταζής κ.λπ. Οι φωτογραφίες του Χριστόφορου ταξιδεύουν στο Μιλάνο και μέσα σε μια νύχτα έχει option για τέσσερις οίκους μόδας, ανάμεσά τους ο Ferre και ο Romeo Gigli. Στην ιταλική εβδομάδα μόδας θεωρείται η ανακάλυψη της σεζόν και επιλέγεται από τον Gianni Versace, τον Gianfranco Ferre και τη Vivienne Westwood. «Δεν με ενδιέφερε το μόντελινγκ, το έβλεπα ως χόμπι. Ασχολήθηκα για δύο χρόνια και μετά τα παράτησα. Στα 22 μου είχα ήδη φτιάξει το πρώτο μου ατελιέ στο Κολωνάκι και ήθελα να ασχοληθώ με αυτό. Δεν μπορούσα να ταξιδεύω και η φυσιογνωμία μου δεν ήταν “εμπορική” στην Ελλάδα. Mε ζητούσαν τότε από το Λονδίνο και το Μιλάνο».
Την ίδια στιγμή πηγαίνει σε μια σχολή για να διευρύνει τις γνώσεις του πάνω στο πατρόν και τη ραφή. Συνεχίζει τις σπουδές του στο Λονδίνο, αλλά δεν τις ολοκληρώνει ποτέ. Το όνομά του στην Ελλάδα αρχίζει να ξεχωρίζει. Λίγο καιρό αργότερα, ο Νίκος Σταθούλης προτείνει στον Χριστόφορο να κάνει μια έκθεση, όπου θα παρουσιάζονται ως έργα τέχνης οι δημιουργίες του στην γκαλερί DownTown στου Ψυρρή. Ο Χριστόφορος σχεδιάζει δώδεκα ρούχα, ανάμεσά τους ένα φόρεμα από Swarovski. «Δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Δεν υπήρχε ύφασμα, παρά μόνο μικροί κρίκοι που δημιουργούσαν ένα δίχτυ από κρύσταλλα. Όταν ολοκληρώθηκε, αναρωτιόμουν ποια γυναίκα θα μπορούσε να το φορέσει και η μόνη Ελληνίδα που μου ερχόταν στο μυαλό ήταν η Άννα Βίσση. Έρχομαι σε επαφή μαζί της, βλέπει το φόρεμα και της αρέσει πολύ». Εκείνη την εποχή η Άννα ετοιμάζεται να τραγουδήσει στα Αστέρια. Το δοκιμάζουν στην πίστα και το αποτέλεσμα κάτω από τα δυνατά φώτα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Οι φωτογραφίες της Ελληνίδας σταρ με το φόρεμα του Κοτέντου δημοσιεύονται παντού και ο νεαρός σχεδιαστής γίνεται το talk of the town.
Τον Αύγουστο ο Χριστόφορος δέχεται πρόταση να συμμετέχει στην εγχώρια εκδοχή του «Next Top Model». Μαζί του περνάνε από δοκιμαστικό πολλοί διάσημοι εκπρόσωποι από το χώρο της μόδας. «Δέχτηκα να το κάνω γιατί ήταν μια καλή ευκαιρία να ειπωθούν κάποια πράγματα με το όνομά τους, χωρίς να με απασχολεί αν θα δημιουργήσω αντιδράσεις. Είναι μια ωραία εμπειρία για μένα». «Γνωρίζω τη Βίκυ Καγιά από τα 14 της. Ήταν πάντα ένα πολύ ευχάριστο κορίτσι, πάντα έξω καρδιά, πολύ θετική και με τεράστιο ταλέντο σε ό,τι καταπιανόταν. Το όνειρό της ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Θεωρώ πως ό,τι έχει καταφέρει στην τηλεόραση της αξίζει πραγματικά. Από μικρή ήταν πολύ ώριμη, δεν είχε ψωνιστεί καθόλου και δεν θεωρούσε ότι έκανε κάτι που τη διαφοροποιούσε από τον υπόλοιπο κόσμο. Ήταν μια υποδειγματική επαγγελματίας. Με το που τέλειωνε η δουλειά, έβαζε τη φόρμα της και έβλεπε τηλεόραση στο σπίτι της... Την Τζένη Μπαλατσινού δεν την είχα γνωρίσει μέσα στη δουλειά, παρά μόνο κοινωνικά, αφού είχε κάνει οικογένεια και είχε ανοίξει τα Beautyworks. Είναι συγκλονιστικός άνθρωπος η Τζένη και μου αρέσει πολύ ο τρόπος που σκέφτεται και ο τρόπος που μιλά στα κορίτσια. Ίσως επειδή είναι και μητέρα, ο λόγος της είναι περισσότερο συμβουλευτικός. Εγώ πάλι είμαι πάρα πολύ αυθόρμητος στις αντιδράσεις μου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Φέρομαι στα κορίτσια όχι ως υποψήφιες, αλλά σαν να είναι ήδη μέσα στη δουλειά».