11/15/2009

Χριστόφορος Κοτέντος

«Το ελληνικό "Next Top Model" είναι καλύτερο από το αμερικάνικο»

Χριστόφορος Κοτέντος

Είχε τύχει να γνωριστούμε από τα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στο χώρο. Από την παρθενική του εμφάνιση ως μοντέλο στις πασαρέλες του Μιλάνου μέχρι τη θέση του κριτή στο «Next Top Model»,o Χριστόφορος Κοτέντος πρόλαβε να γεμίσει το βιογραφικό του με μοναδικές εμπειρίες και εικόνες διεθνούς καταξίωσης που θα ζήλευαν όλοι σχεδόν οι Έλληνες συνάδελφοί του. Χριστόφορε, αυτή είναι η ζωή σου.

Η αδελφή του θέλει να γίνει φωτογράφος και τον βάζει να ποζάρει συνεχώς, για να φτιάξει ένα book με σκοπό να το παρου­σιάσει σε πρακτορείο μόδας. Το book αυ­τό φτάνει στα χέρια της ιδιοκτήτριας της Agence, Αντιγόνης Δέλλιου. Βλέπει τον Χριστόφορο και ενθουσιάζεται. «Ποιος είναι αυτός στις φωτογραφίες;» ρωτάει. «Ο αδελφός μου» της απαντάει. «Πες του να έρθει εδώ αμέσως». Εκείνος πηγαίνει διστακτικά, καθώς μέχρι τότε δεν του εί­χε περάσει ποτέ από το μυαλό να γίνει μοντέλο. Η Δέλλιου διακρίνει ότι ο νεα­ρός λεπτοκαμωμένος άντρας με τα πυ­ρόξανθα μαλλιά και το κατάλευκο δέρμα μπορεί να διαπρέψει στις πασαρέλες του εξωτερικού, την ίδια στιγμή που στην Ελ­λάδα κυριαρχεί το πρότυπο του μυώδη μελαχρινού – βλέπε Παπαδάκης, Γιαν­νιώτης, Πανταζής κ.λπ. Οι φωτογραφίες του Χριστόφορου ταξιδεύουν στο Μιλά­νο και μέσα σε μια νύχτα έχει option για τέσσερις οίκους μόδας, ανάμεσά τους ο Ferre και ο Romeo Gigli. Στην ιταλική εβδομάδα μόδας θεωρείται η ανακάλυψη της σεζόν και επιλέγεται από τον Gianni Versace, τον Gianfranco Ferre και τη Vivienne Westwood. «Δεν με ενδιέφερε το μόντε­λινγκ, το έβλεπα ως χόμπι. Ασχολήθη­κα για δύο χρόνια και μετά τα παράτησα. Στα 22 μου είχα ήδη φτιάξει το πρώτο μου ατελιέ στο Κολωνάκι και ήθελα να ασχο­ληθώ με αυτό. Δεν μπορούσα να ταξιδεύω και η φυσιογνωμία μου δεν ήταν “εμπορι­κή” στην Ελλάδα. Mε ζητούσαν τότε από το Λονδίνο και το Μιλάνο».

Την ίδια στιγμή πηγαίνει σε μια σχολή για να διευρύνει τις γνώσεις του πάνω στο πα­τρόν και τη ραφή. Συνεχίζει τις σπουδές του στο Λονδίνο, αλλά δεν τις ολοκληρώ­νει ποτέ. Το όνομά του στην Ελλάδα αρχί­ζει να ξεχωρίζει. Λίγο καιρό αργότερα, ο Νίκος Σταθούλης προτείνει στον Χριστό­φορο να κάνει μια έκθεση, όπου θα πα­ρουσιάζονται ως έργα τέχνης οι δημιουρ­γίες του στην γκαλερί DownTown στου Ψυρρή. Ο Χριστόφορος σχεδιάζει δώδε­κα ρούχα, ανάμεσά τους ένα φόρεμα από Swarovski. «Δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέ­τοιο. Δεν υπήρχε ύφασμα, παρά μόνο μι­κροί κρίκοι που δημιουργούσαν ένα δίχτυ από κρύσταλλα. Όταν ολοκληρώθηκε, αναρωτιόμουν ποια γυναίκα θα μπορού­σε να το φορέσει και η μόνη Ελληνίδα που μου ερχόταν στο μυαλό ήταν η Άννα Βίσ­ση. Έρχομαι σε επαφή μαζί της, βλέπει το φόρεμα και της αρέσει πολύ». Εκείνη την εποχή η Άννα ετοιμάζεται να τραγουδή­σει στα Αστέρια. Το δοκιμάζουν στην πί­στα και το αποτέλεσμα κάτω από τα δυ­νατά φώτα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό. Οι φωτογραφίες της Ελληνίδας σταρ με το φόρεμα του Κοτέντου δημοσιεύονται παντού και ο νεαρός σχεδιαστής γίνεται το talk of the town.

Τον Αύγουστο ο Χριστόφορος δέχεται πρό­ταση να συμμετέχει στην εγχώρια εκδοχή του «Next Top Model». Μαζί του περνάνε από δοκιμαστικό πολλοί διάσημοι εκπρό­σωποι από το χώρο της μόδας. «Δέχτηκα να το κάνω γιατί ήταν μια καλή ευκαιρία να ειπωθούν κάποια πράγματα με το όνομά τους, χωρίς να με απασχολεί αν θα δημιουργήσω αντιδράσεις. Είναι μια ωραία εμπειρία για μένα». «Γνωρίζω τη Βίκυ Καγιά από τα 14 της. Ήταν πάντα ένα πολύ ευχάριστο κορίτσι, πάντα έξω καρδιά, πολύ θετική και με τε­ράστιο ταλέντο σε ό,τι καταπιανόταν. Το όνειρό της ήταν να ασχοληθεί με τη δη­μοσιογραφία. Θεωρώ πως ό,τι έχει κατα­φέρει στην τηλεόραση της αξίζει πραγ­ματικά. Από μικρή ήταν πολύ ώριμη, δεν είχε ψωνιστεί καθόλου και δεν θεωρούσε ότι έκανε κάτι που τη διαφοροποιούσε από τον υπόλοιπο κόσμο. Ήταν μια υπο­δειγματική επαγγελματίας. Με το που τέ­λειωνε η δουλειά, έβαζε τη φόρμα της και έβλεπε τηλεόραση στο σπίτι της... Την Τζένη Μπαλατσινού δεν την είχα γνωρί­σει μέσα στη δουλειά, παρά μόνο κοινω­νικά, αφού είχε κάνει οικογένεια και είχε ανοίξει τα Beautyworks. Είναι συγκλονι­στικός άνθρωπος η Τζένη και μου αρέσει πολύ ο τρόπος που σκέφτεται και ο τρό­πος που μιλά στα κορίτσια. Ίσως επειδή είναι και μητέρα, ο λόγος της είναι περισ­σότερο συμβουλευτικός. Εγώ πάλι είμαι πάρα πολύ αυθόρμητος στις αντιδράσεις μου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Φέρομαι στα κορίτσια όχι ως υποψήφι­ες, αλλά σαν να είναι ήδη μέσα στη δου­λειά».