Του ΜΑΚΗ ΣΕΛΑΜΑΖΙΔΗ
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρη την εικόνα. |
Τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην περιοχή του Ψυρρή, με την απαγόρευση στάσης - στάθμευσης και τη δημιουργία ενός μεγάλου δικτύου πεζοδρόμων ή οδών ήπιας κυκλοφορίας, προτείνει μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία παρουσιάστηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων. Και τούτο προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων, των εργαζομένων και των επισκεπτών της εν λόγω περιοχής.
Οι προτεινόμενες νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή του Ψυρρή θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και ακολούθως το δημοτικό συμβούλιο θα αποφασίσει αν θα εφαρμοστούν ή όχι.
Ταυτόχρονα εξετάζεται το ενδεχόμενο να απαγορευτεί η διέλευση των αυτοκινήτων κατά τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή από τις 9 το βράδυ έως τις 3 τα ξημερώματα, όπως επίσης Κυριακές και αργίες από τις 11 το πρωί έως τις 12 το βράδυ.
Οπως είναι γνωστό, το μέτρο της απαγόρευσης διέλευσης αυτοκινήτων στου Ψυρρή ισχύει πιλοτικά κάθε Παρασκευή και Σάββατο, από τις 9 το βράδυ έως τις τρεις τα ξημερώματα.
Η μελέτη
Σύμφωνα με τη μελέτη, για την ασφαλή κίνηση των πεζών κρίνεται αναγκαίο να δημιουργηθούν «διάδρομοι ασφαλούς κυκλοφορίας», πράγμα που με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα σήμερα δεν είναι εφικτό.
Συγκεκριμένα οι συγκοινωνιολόγοι του Πολυτεχνείου προτείνουν τη δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων γύρω από την πλατεία Ηρώων και όπου αυτό δεν είναι εφικτό, τη δημιουργία ενός δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας.
Με τα προτεινόμενα μέτρα τα αυτοκίνητα θα έχουν πρόσβαση μέχρι ενός ορισμένου σημείου κοντά στην πλατεία Ηρώων, ενώ η έξοδός τους θα γίνεται από τέσσερις κύριες οδούς (Αθηνάς, Ερμού, Σαρρή, Ευριπίδου).
Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η πρόσβαση των αυτοκινήτων και των ταξί σε χώρους στάθμευσης εντός της περιοχής του Ψυρρή, κατά τη χρονική περίοδο εφαρμογής του μέτρου απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων.
Οσον φορά την ελεγχόμενη στάθμευση, προτείνεται η διατήρηση των θέσεων των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών, εκτός από την οδό Μιαούλη, η οποία προορίζεται μόνον για τους πεζούς.
Για τη φορτοεκφόρτωση οχημάτων προβλέπεται αυτή να γίνεται μόνον τις επιτρεπόμενες ώρες, ακόμα και στους πεζόδρομους.
Για τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας που είναι μικρού πλάτους, προτείνεται είτε η τοποθέτηση κυβόλιθων και κάποια εμπόδια ώστε να απαγορευτεί η στάθμευση είτε η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η κάλυψη του οδοστρώματος με σταμπωτή άσφαλτο.
Τα πεζοδρόμια
Στις υπόλοιπες οδούς ήπιας κυκλοφορίας προτείνονται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η τοποθέτηση εμποδίων (π.χ. κολονάκια) όπου είναι εφικτό, με ελεύθερη λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 2,75 μέτρων.
Θα εξαιρεθούν τα τμήματα εκείνα, όπου υπάρχουν θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.
Προκειμένου να εφαρμοστεί το μέτρο αποκλεισμού των οχημάτων από το κέντρο του Ψυρρή, προτείνεται η τοποθέτηση εμποδίων (π.χ. ζαρντινιέρες) στις εισόδους της περιοχής που δεν οδηγούν σε χώρους στάθμευσης.
Εναλλακτικά μπορούν να τοποθετηθούν δίφρακτα στις εισόδους - εξόδους, όπου τα οχήματα θα μπορούν να εισέρχονται με έκδοση κάρτας κατά την είσοδό τους και θα εξέρχονται με την ίδια κάρτα, εφόσον έχουν πληρώσει το αντίτιμο στον χώρο όπου επέλεξαν να σταθμεύσουν. *