Σταχυολογώ απο το διαδύκτιο για τις μαλακίες του Σκαι και του αργυρώνητου "επιστήμονα" Βερέμη.... Δε μιλώ για τον αμόρφωτο Τατσόπουλο.... Επι Κοσκώτα... εφαγε καλά... τωρα τρώει παντεσπάνι...
Πού το πάνε οι εθνομηδενιστές και προβοκάτορες του Σκάι με το ... «1821, η γέννηση ενός έθνους»;
Για εμάς.. η Ελλάδα είναι η «κιβωτός» του αιώνιου ελληνισμού.
Γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων είναι οι σύγχρονοι Έλληνες.
Εικόνα
Ζούμε σε "ύποπτους" καιρούς και πρέπει να προσέχουμε τα πάντα γύρω μας. Πρέπει να καταλαβαίνουμε τι ακούμε. Πρέπει να μπορούμε να διαχωρίζουμε τις συμπτώσεις από τις "συμπτώσεις". Είναι σύμπτωση, για παράδειγμα, ότι ο νεοταξίτης και μπιλντεμπέργκερ Πάγκαλος εξέφρασε τις "απόψεις" του για τους Έλληνες και την επανάστασή τους την ίδια ακριβώς εποχή που το επίσης νεοταξίτικο Σκάι αποφάσισε να κάνει το ίδιο; Σύμφωνα με τον Πάγκαλο οι επαναστάτες του 1821 ήταν αγράμματοι άνθρωποι, οι οποίοι ξεκίνησαν την επανάστασή τους, "κινούμενοι" από το ταπεινό "ελατήριο" της επιβίωσης και όχι εξαιτίας κάποιας άλλης ανώτερης πνευματικής ή ηθικής ανάγκης.
Με λίγα λόγια οι επαναστατημένοι —σύμφωνα με τον "επιστήμονα" Πάγκαλο— ήταν αγράμματοι άνθρωποι …στην πλειοψηφία τους "Αλβανοί", οι οποίοι ξεσηκώθηκαν, επειδή τους παρέσυραν οι κοιλιές τους. Αυτοί είναι οι "πατέρες" των σημερινών "Αλβανών", που —και πάλι σύμφωνα με τον Πάγκαλο— "άκουσαν" τις κοιλιές τους και τα "έφαγαν" μαζί με τους διεφθαρμένους πολιτικούς —εκτός βέβαια από τον ίδιο, που κληρονόμησε την Αγλαΐα— και θα πρέπει να γίνουν χειρώνακτες, όπως οι πραγματικοί Αλβανοί.
…Το ίδιο περίπου —με πιο "επιστημονικό" τρόπο— που μας λέει και το γνωστό Σκάι …Το "ηθικό" Σκάι των λαθρεμπόρων, της διαπλοκής και των χορηγιών …Το "πατριωτικό" Σκάι του Αλαφούζου, του Παπαχελά, του Πορτοσάλτε και άλλων αγαπημένων "παιδιών" των τοπικών πρεσβειών …Το "προοδευτικό" Σκάι της οικολογίας, των λαθρομεταναστών και των gay …Το Σκάι, που θέλει να μας αποδείξει ότι εκτός όοοολων των άλλων είναι και "επιστημονικό" κανάλι. Αυτό το Σκάι προσπαθεί —με ομολογουμένως πολύ ακριβή παραγωγή— να μας αποδείξει ότι η επανάσταση το 1821 δεν έγινε όπως τη γνωρίζαμε όλοι εμείς οι αγράμματοι και καθυστερημένοι, που πέφτουμε θύματα της κρατικής προπαγάνδας.
…Το 1821 ένα μπουλούκι βίαιων "μπράβων" των πασάδων, επειδή τα αφεντικά τους δεν τους πλήρωναν το "νταβατζιλίκι", συμπλήρωναν "μεροκάματο" με το πλιάτσικο της επανάστασης. Μαζί μ' αυτούς και ένας πολυεθνικός συρφετός καιροσκόπων της οθωμανικής οικονομίας, που ξεσηκώθηκε, επειδή απλά ήταν πολλοί οι φόροι της. Δεν τα "βρήκαν" δηλαδή κάποιοι "Αλβανοί" στους φόρους με τους Οθωμανούς και ξεσηκώθηκαν. Μήπως, αν τα "βρουν" τώρα, στη μοιρασιά της συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου, δεν θα έχουν λόγο να ξεσηκωθούν εκ νέου τα "Αλβανά";
Κατάλαβε ο αναγνώστης τι λέμε; Κατά "σύμπτωση" το νεοταξίτικο Σκάι εκφράζει μια άποψη, η οποία βολεύει τις τρέχουσες πολιτικές τής Νέας Τάξης στην περιοχή. Τώρα, που πρέπει να παραδοθεί η ΕΛΛΑΔΑ στους δανειστές της, έρχεται το Σκάι να "θυμίσει" στους Έλληνες ότι δεν είναι δα και τόσο αυθεντικοί "ιδιοκτήτες" της, ώστε να "δικαιούνται" να θυμώνουν και τόσο πολύ. Τώρα, που οι Γερμανοί μάς λένε να πουλήσουμε κανένα νησί, έρχεται το Σκάι να μας "αποδείξει" ότι δεν τα είχαμε αποκτήσει και πολύ δίκαια. Τώρα, που η Νέα Τάξη —εκτός των άλλων— μεθοδεύει τη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου, έρχεται το Σκάι με την "επιστημοσύνη" του να "βοηθήσει" τους λαούς να τα "βρούνε" μεταξύ τους. Να τα "βρούνε", …γιατί προφανώς κάποτε τα "έχασαν" για λίγα γρόσια.
Κατά "σύμπτωση" οι "επιστήμονες" του Σκάι έχουν τις ίδιες απόψεις με όλους τους επιφανείς θαμώνες της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ. Όλος ο επαγγελματικός "προοδευτισμός" της χώρας έχει τις ίδιες απόψεις με την Νέα Τάξη. Κατά "σύμπτωση" —και την ίδια ακριβώς ώρα— εκφράζουν την ίδια άποψη με τον Bravo Giorgo της Goldman Sachs, της πράσινης "ανάπτυξης" των Πακιστανών ψηφοφόρων και της νέου τύπου ελληνοτουρκικής "φιλίας" …Κατά "σύμπτωση" τις ίδιες επόψεις μ' αυτόν, που αφήνει τον "αέρα" να παρασύρει τις ελληνικές σημαίες από το Αιγαίο …Κατά "σύμπτωση" την ίδια ώρα που η μπιλντεμπεργκιανή Διαμαντοπούλου θέλει να καταργήσει το μάθημα της ιστορίας από την υποχρεωτική διδακτέα ύλη …Κατά "σύμπτωση" την ίδια ώρα που κάποιοι αγράμματοι "επιστήμονες" του Deree θέλουν να θυμούνται την καταστροφή της Σμύρνης σαν μια μεγέθυνση του ατυχήματος της "θύρας 7".
Όλα αυτά είναι ύποπτα και είναι ακόμα πιο ύποπτα εξαιτίας του χρόνου κατά τον οποίο γίνονται. Είναι ύποπτα, επικίνδυνα, υπηρετούν πολιτικές και άλλες σκοπιμότητες, αλλά ταυτόχρονα είναι και στο επιστημονικό επίπεδο ΛΑΘΟΣ. Για εμάς ισχύει αυτό, το οποίο αναφέρουμε στον τίτλο και αυτό δεν συμφωνεί με τις εκτιμήσεις του Πάγκαλου ή του Σκάι. Για εμάς η σύγχρονη Ελλάδα είναι η "κιβωτός" του αιώνιου ελληνισμού. Γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων είναι οι σύγχρονοι Έλληνες. Απόγονοι με κοινό αίμα και όχι απλά "απόγονοι" ως μετέχοντες στην κοινή παιδεία. Για όποιον λόγο κι αν έκαναν εκείνη την επανάσταση, ήταν επανάσταση Ελλήνων. Διαφωνούμε απόλυτα με την "επιστημονική" άποψη του Πάγκαλου, όπως διαφωνούμε και με την άποψη του Σκάι. Ακριβώς, επειδή διαφωνούμε με μια άλλη άποψη, αναλαμβάνουμε να φέρουμε και το βάρος της απόδειξης της ορθότητας της δικής μας άποψης.........συνέχεια στο http://eamb-ydrohoos.blogspot.com/2011/02/1821.html
2/18/2011
Η Αναξιοπιστία του ΣΚΑΙ στο διαδυκτιο...
ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΤΟΥ ΣΚΑΪ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, 12. 2. 2011
κ.κ. ΒΑΣ. ΡΑΠΑΝΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ, ΑΠΟΣ. ΤΑΜΒΑΚΑΚΗΣ Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΞ. ΤΟΥΡΚΟΛΙΑΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΑΝΘ. ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΛΕΩΝ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΜΕΛΗ Δ.Σ.: ΙΩΑ. ΓΙΑΝΝΙΔΗΣ, ΑΒΡ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ, ΙΩΑ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, κ.κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ Σεβ. Μητροπ. Ιωαννίνων, ΣΤΕΦ. ΒΑΒΑΛΙΔΗΣ, ΓΕΩΡ. ΖΑΝΙΑΣ, ΑΛΕΞ. ΠΑΠΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΜΠΑΤΑΚΑΚΗΣ, ΑΛΕΞ. ΜΑΚΡΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΦΡΑΓΚΙΣΤΑ
ΚΥΡΙΕ ΔΙΟΙΚΗΤΑ, ΚΥΡΙΕΣ & ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ,
ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΥΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ 1821 ΤΟΥ ΣΚΑΙ, ΜΕ Ε 1.000.000 !
ΟΠΩΣ ΑΣΦΑΛΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ, ΤΗΝ ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ, ΙΔΙΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ. ΘΑ ΕΚΤΙΜΗΣΟΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ 2010 ΣΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:
1. ΠΩΣ ΟΔΗΓΗΘΗΚΑΤΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ;
2. ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΣΧΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ / ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ, ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ;
ΑΝ ΝΑΙ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΗΣ.
3. ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΚΑΤΕΒΛΗΘΗ, ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΝ ΤΟΥ.
4. ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΙΣΟΠΟΣΟΝ Ε 1.000.000
(Α) ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ
"" Μ Υ Κ Η "" ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΠΑΦΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ (ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ ΑΓΡΙΑΝΩΝ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ) ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ . . .ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ! ! ! ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Α-ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΚΑΙ
(Β) ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ, ΟΠΟΥ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΡΙΑΝΕΣ ΚΑΙ ΡΟΜΑ ΣΕ . . . ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΓΡΑΠΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΑΣ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 2010
Επαφή : Αντ. Αντωνιάδης 6979 87 7878
ΠΡΟΣ ΣΚΑΙ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΕ
ΟΜΙΛΟΥ κ. ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ,
Eίμαστε βέβαιοι ότι γνωρίζετε την συνεχώς ογκούμενη αρνητική διάθεση - μέχρις αγανακτήσεως και θυμού - των τηλεθατών σας και των Ελλήνων Πολιτών γενικά, γιά την σειρά 1821 η οποία έχει υπερβεί τα όρια του οφειλόμενου σεβασμού προς το Ελληνικό Εθνος και τους Ελευθερωτές του με θυσία της Ζωής τους και θεωρούν ότι ο όμιλος Αλαφούζου προσπαθεῖ, πολύ συνειδητὰ καὶ μεθοδευμένα, νὰ μάς αλλάξει συνείδηση, μνήμη καὶ ταυτότητα ! Δηλαδή νὰ μάς αφελληνίσῃ ! ! ! χρησιμοποιώντας όλα του τα μέσα, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ἐφημερίδες (Καθημερινή) καὶ διάφορες εκδόσεις, αλλοιώνοντας καὶ παρουσιάζοντας τάχα μὲ «νέες πιὸ προοδευτικὲς οπτικὲς» τα γεγονότα, θεωρώντας μας προφανώς ότι γίναμε ξαφνικὰ όλοι οι Ελληνες, οἱ κατέχοντες την ιστορία μας, κάφροι, ρατσιστὲς (κατσαρίδες γιὰ κάποιους αγαπημένους τοῦ ομίλου), ελληναράδες, εθνικιστὲς, φασίστες, ανεγκέφαλοι... Καὶ πολλὰ άλλα χαριτωμένα καὶ... ανιστόρητα !
Δέν θέλομε ούτε κατά φαντασίαν να υποψιαστούμε τους λόγους που διαλέξατε αυτή την συγκυρία, που η Πατρίδα μας βάλλεται αχεδόν πανταχόθεν, να προβείτε στην αντεθνική αυτή ενέργεια, που κανένα νέο ιστορικά τεκμηριωμένο στοιχείο ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, γι αυτό και απαιτούμε χωρις καθυστέρηση
1. Να διακόψετε άμεσα την εκπομπή και να αποσύρετε όλα τα σχετικά βιβλία, περιοδικά και οπτικοακουστικά μέσα που έχετε κυκλοφορήσει.
2. Να ζητήσετε ΣΥΓΓΝΩΜΗ απ' τους Ελληνες, τηλεθεατές σας και μή, για το ατυχέστατο εγχείρημα, όπως με χωριστό μήνυμα ζητούμε ωσαύτως από την (αντ) ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ να κανει το ίδιο, γιατί αρνούμαστε να ενισχύσομε μὲ τὸ δικὸ μας χρήμα καὶ τον δικὸ μας κόπο, τή δικὴ σας προσπάθεια απαξίωσης και ευτελισμού της Πατρίδας μας. 3. Ομοια και οι συνεργάτες σας που συμμετείχαν στην σύνταξη και δημιουργία της απαράδεκτης σειράς, να ζητήσουν χωρίς χρονοτριβή ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τον Ελληνικό Λαό, που παρασυρθείς από την διαφήμισή της, υπέστη βάναυσα την αναγκαστική παρακολούθησή της.
Σε περίπτωση που αδιαφορήσετε στην πραγματοποίηση των ανωτέρω, μας αναγκάζετε με λύπη μας, να ζητήσομε απ' τους ΠΟΛΙΤΕΣ να πάψουν να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν προϊόντα του ομίλου σας και να αποσύρουν λογαριασμούς και καταθέσεις από την (αντ) ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Περιμένοντας την ανακοίνωση της θετικής απάντησής σας,
Ευχαριστούμε
ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 2010
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, 12. 2. 2011
κ.κ. ΒΑΣ. ΡΑΠΑΝΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ, ΑΠΟΣ. ΤΑΜΒΑΚΑΚΗΣ Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΞ. ΤΟΥΡΚΟΛΙΑΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΑΝΘ. ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΛΕΩΝ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΑΝΑΠ. Δ. ΣΥΜΒ., ΜΕΛΗ Δ.Σ.: ΙΩΑ. ΓΙΑΝΝΙΔΗΣ, ΑΒΡ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ, ΙΩΑ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, κ.κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ Σεβ. Μητροπ. Ιωαννίνων, ΣΤΕΦ. ΒΑΒΑΛΙΔΗΣ, ΓΕΩΡ. ΖΑΝΙΑΣ, ΑΛΕΞ. ΠΑΠΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΜΠΑΤΑΚΑΚΗΣ, ΑΛΕΞ. ΜΑΚΡΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΦΡΑΓΚΙΣΤΑ
ΚΥΡΙΕ ΔΙΟΙΚΗΤΑ, ΚΥΡΙΕΣ & ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ,
ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΥΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ 1821 ΤΟΥ ΣΚΑΙ, ΜΕ Ε 1.000.000 !
ΟΠΩΣ ΑΣΦΑΛΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ, ΤΗΝ ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ, ΙΔΙΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ. ΘΑ ΕΚΤΙΜΗΣΟΜΕ ΤΗΝ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ 2010 ΣΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:
1. ΠΩΣ ΟΔΗΓΗΘΗΚΑΤΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ;
2. ΖΗΤΗΣΑΤΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΣΧΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ / ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ, ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ;
ΑΝ ΝΑΙ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΗΣ.
3. ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΚΑΤΕΒΛΗΘΗ, ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΝ ΤΟΥ.
4. ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΙΣΟΠΟΣΟΝ Ε 1.000.000
(Α) ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ
"" Μ Υ Κ Η "" ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ, ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΠΑΦΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ (ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ ΑΓΡΙΑΝΩΝ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ) ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ, ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ . . .ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ! ! ! ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Α-ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΚΑΙ
(Β) ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ, ΟΠΟΥ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΡΙΑΝΕΣ ΚΑΙ ΡΟΜΑ ΣΕ . . . ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΓΡΑΠΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ. ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΑΣ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 2010
Επαφή : Αντ. Αντωνιάδης 6979 87 7878
ΠΡΟΣ ΣΚΑΙ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΕ
ΟΜΙΛΟΥ κ. ΑΛΑΦΟΥΖΟΥ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΚΥΡΙΟΙ,
Eίμαστε βέβαιοι ότι γνωρίζετε την συνεχώς ογκούμενη αρνητική διάθεση - μέχρις αγανακτήσεως και θυμού - των τηλεθατών σας και των Ελλήνων Πολιτών γενικά, γιά την σειρά 1821 η οποία έχει υπερβεί τα όρια του οφειλόμενου σεβασμού προς το Ελληνικό Εθνος και τους Ελευθερωτές του με θυσία της Ζωής τους και θεωρούν ότι ο όμιλος Αλαφούζου προσπαθεῖ, πολύ συνειδητὰ καὶ μεθοδευμένα, νὰ μάς αλλάξει συνείδηση, μνήμη καὶ ταυτότητα ! Δηλαδή νὰ μάς αφελληνίσῃ ! ! ! χρησιμοποιώντας όλα του τα μέσα, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ἐφημερίδες (Καθημερινή) καὶ διάφορες εκδόσεις, αλλοιώνοντας καὶ παρουσιάζοντας τάχα μὲ «νέες πιὸ προοδευτικὲς οπτικὲς» τα γεγονότα, θεωρώντας μας προφανώς ότι γίναμε ξαφνικὰ όλοι οι Ελληνες, οἱ κατέχοντες την ιστορία μας, κάφροι, ρατσιστὲς (κατσαρίδες γιὰ κάποιους αγαπημένους τοῦ ομίλου), ελληναράδες, εθνικιστὲς, φασίστες, ανεγκέφαλοι... Καὶ πολλὰ άλλα χαριτωμένα καὶ... ανιστόρητα !
Δέν θέλομε ούτε κατά φαντασίαν να υποψιαστούμε τους λόγους που διαλέξατε αυτή την συγκυρία, που η Πατρίδα μας βάλλεται αχεδόν πανταχόθεν, να προβείτε στην αντεθνική αυτή ενέργεια, που κανένα νέο ιστορικά τεκμηριωμένο στοιχείο ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ, γι αυτό και απαιτούμε χωρις καθυστέρηση
1. Να διακόψετε άμεσα την εκπομπή και να αποσύρετε όλα τα σχετικά βιβλία, περιοδικά και οπτικοακουστικά μέσα που έχετε κυκλοφορήσει.
2. Να ζητήσετε ΣΥΓΓΝΩΜΗ απ' τους Ελληνες, τηλεθεατές σας και μή, για το ατυχέστατο εγχείρημα, όπως με χωριστό μήνυμα ζητούμε ωσαύτως από την (αντ) ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ να κανει το ίδιο, γιατί αρνούμαστε να ενισχύσομε μὲ τὸ δικὸ μας χρήμα καὶ τον δικὸ μας κόπο, τή δικὴ σας προσπάθεια απαξίωσης και ευτελισμού της Πατρίδας μας. 3. Ομοια και οι συνεργάτες σας που συμμετείχαν στην σύνταξη και δημιουργία της απαράδεκτης σειράς, να ζητήσουν χωρίς χρονοτριβή ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τον Ελληνικό Λαό, που παρασυρθείς από την διαφήμισή της, υπέστη βάναυσα την αναγκαστική παρακολούθησή της.
Σε περίπτωση που αδιαφορήσετε στην πραγματοποίηση των ανωτέρω, μας αναγκάζετε με λύπη μας, να ζητήσομε απ' τους ΠΟΛΙΤΕΣ να πάψουν να αγοράζουν και να χρησιμοποιούν προϊόντα του ομίλου σας και να αποσύρουν λογαριασμούς και καταθέσεις από την (αντ) ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ.
Περιμένοντας την ανακοίνωση της θετικής απάντησής σας,
Ευχαριστούμε
ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ 2010
Πέτυχε η προβοκάτσια με τα εργα του Γουόρχολ που ανήκαν στον.... Ιόλα
Σε δημοπρασία πέντε έργα του Άντι Γουόρχολ
Πέντε έργα του Άντυ Γουόρχολ τέθηκαν σε δημοπρασία από τον Oίκο Sotheby’s στο Λονδίνο, μεταξύ των οποίων και το διάσημο «Four dollar Signs», που ανήκε στη συλλογή Ιόλα και είχε αγοράσει απευθείας από τον καλλιτέχνη, ο Αλέξανδρος Ιόλας.
Στο μεταξύ νωρίτερα κυκλοφόρησε ένα ανώνυμο ηλεκτρονικό μήνυμα, πυροδοτώντας συζητήσεις για τον σημερινό κάτοχο του προς δημοπράτηση έργου και τον τρόπο απόκτησης του.
Σε απάντηση των παραπάνω, ο οίκος Sotheby’s, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής: «Ο Οίκος Sotheby's επιβεβαιώνει ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου έργου το απέκτησε από τον Αλέξανδρο Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή, πριν το 1987, και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα» και συνεχίζει: «Όπως αναφέρεται στον κατάλογο του Οίκου Sotheby's το έργο προέρχεται από Ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί.
Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά το θάνατό του είναι αβάσιμος» καταλήγει η ανακοίνωση του Οίκου.
Σημειώνεται ότι η αξία πώλησης του έργου «Four Dollar Signs», εκτιμάται ανάμεσα στις 600 χιλιάδες έως 800 χιλιάδες λίρες. Τα άλλα τέσσερα έργα Γουόρχολ, που δημοπρατούνται απόψε αλλά δεν προέρχονται από τη συλλογή Ιόλα είναι το πορτρτέτο της Τζάκι Κένεντυ, το δίπτυχο « Oxidation Painting», το «Campbell’s chicken noodle soup box» και το ακριβότερο όλων, ένα πολλαπλό πορτρέτο της Μέρλιν Μονρόε, «Nine multicoloured Marilyns», αξίας 2 έως 3 εκ. λιρών.
Πέντε έργα του Άντυ Γουόρχολ τέθηκαν σε δημοπρασία από τον Oίκο Sotheby’s στο Λονδίνο, μεταξύ των οποίων και το διάσημο «Four dollar Signs», που ανήκε στη συλλογή Ιόλα και είχε αγοράσει απευθείας από τον καλλιτέχνη, ο Αλέξανδρος Ιόλας.
Στο μεταξύ νωρίτερα κυκλοφόρησε ένα ανώνυμο ηλεκτρονικό μήνυμα, πυροδοτώντας συζητήσεις για τον σημερινό κάτοχο του προς δημοπράτηση έργου και τον τρόπο απόκτησης του.
Σε απάντηση των παραπάνω, ο οίκος Sotheby’s, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής: «Ο Οίκος Sotheby's επιβεβαιώνει ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου έργου το απέκτησε από τον Αλέξανδρο Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή, πριν το 1987, και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα» και συνεχίζει: «Όπως αναφέρεται στον κατάλογο του Οίκου Sotheby's το έργο προέρχεται από Ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί.
Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά το θάνατό του είναι αβάσιμος» καταλήγει η ανακοίνωση του Οίκου.
Σημειώνεται ότι η αξία πώλησης του έργου «Four Dollar Signs», εκτιμάται ανάμεσα στις 600 χιλιάδες έως 800 χιλιάδες λίρες. Τα άλλα τέσσερα έργα Γουόρχολ, που δημοπρατούνται απόψε αλλά δεν προέρχονται από τη συλλογή Ιόλα είναι το πορτρτέτο της Τζάκι Κένεντυ, το δίπτυχο « Oxidation Painting», το «Campbell’s chicken noodle soup box» και το ακριβότερο όλων, ένα πολλαπλό πορτρέτο της Μέρλιν Μονρόε, «Nine multicoloured Marilyns», αξίας 2 έως 3 εκ. λιρών.
Αλέξης Ακριθάκης στο Ηράκλειο Αττικής
Γιώργος Γρηγοριάδης: Είναι μεγάλη υπόθεση να κρατήσουμε ανοιχτή μια στενή πορτούλα πολιτισμού
Μαυροειδής Σ.
Με έκθεση έργων του Αλέξη Ακριθάκη εγκαινιάζεται σήμερα το απόγευμα (7.30 μ.μ.) η Πινακοθήκη του γιατρού, δημάρχου επί σειρά ετών και ιστορικού στελέχους της αριστεράς Γιώργου Γρηγοριάδη στο Νέο Ηράκλειο της Αττικής. Η συλλογή Ακριθάκη είναι μέρος μιας ευρύτερης συλλογής που διαθέτει ο συλλέκτης, η οποία έχει ιστορία σαράντα χρόνων και επίκεντρο έργα ελληνικής ζωγραφικής, χαρακτικής και γλυπτικής χωρίς να απουσιάζουν και οι σημαντικοί Ευρωπαίοι καλλιτέχνες. Η πινακοθήκη Γρηγοριάδη επιδιώκει να λειτουργήσει παραδειγματικά μέσα από την εικαστική καλλιέργεια των νέων ανθρώπων. Οι επισκέψεις σχολείων, οι ξεναγήσεις, τα εικαστικά μαθήματα και οι συναυλίες θα διαμορφώσουν το ιδιαίτερο στίγμα της. Αυτό διατείνεται ο “αιρετικός” δημιουργός της στη συζήτηση που είχαμε με αφορμή τα σημερινά εγκαίνια, και, αν κρίνουμε από την πολιτική και πολιτιστική του διαδρομή, έχουμε κάθε λόγο να τον πιστεύουμε.
* Δήμαρχος, γιατρός, συλλέκτης έργων τέχνης και τώρα ιδρυτής Πινακοθήκης. Θα ήθελα το σκεπτικό αυτής της απόφασης, αλλά και τον λόγο που αποφασίσατε να τη "στήσετε" σ’ έναν περιφερειακό δήμο κι όχι στο κέντρο της Αθήνας.
Ακριβώς αυτό είναι το θέμα: Με ενδιαφέρει η περιφέρεια κι όχι το κέντρο της πόλης, στο οποίο είχα τον τρόπο αν ήθελα να κάνω εκεί την Πινακοθήκη. Απεχθάνομαι τα μεγάλα ονόματα, τα μεγάλα λόγια, τα μεγάλα κέντρα, τους μεγάλους δρόμους, αιρετικός σε όλα αυτά από ιδεολογία, διότι θεωρώ ότι παραμορφώνουν εν τέλει το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε στον κόσμο. Ένα μήνυμα πολύ σημαντικό που "λέει" ότι η τέχνη μπορεί να ...σώσει τον κόσμο. Αυτό παραμορφώνεται όταν πέσει στα νύχια άλλων λύσεων ή εμπορικών κυκλωμάτων που, ακόμη κι αν έχουν καλές προθέσεις, παράγουν άσχημα αποτελέσματα. Ένα παράδειγμα είναι ο Λαμπράκης και το Μέγαρο Μουσικής, αλλά και οι μεγάλες γκαλερί που λειτουργούν στο κέντρο της Αθήνας.
* Ποιο το "όραμά" σας κ. Γρηγοριάδη;
Απ' ό,τι βλέπετε ξεκινάμε με μια έκθεση του Ακριθάκη. Ένα παιδί που παίζει είναι ο Ακριθάκης. Εδώ λοιπόν θα έρχονται παιδιά, θα μάθουν να σχεδιάζουν, θα παίζουν με τα χρώματα που θα τους δίνουμε, θα υπάρχουν προβολές, συναυλίες, θα είναι ένα ενεργό όργανο έρευνας και εκπαίδευσης. Είναι πομπώδεις οι λέξεις, αλλά στην τέχνη μπορεί να εκπαιδευτεί κανείς να μάθει να την αντιλαμβάνεται. Όλοι μας μεταφράζουμε τον κόσμο, όλοι έχουμε δικαίωμα στη διεκδίκηση της ευτυχίας, ο καλλιτέχνης, όμως, με τις κεραίες που έχει αντιλαμβάνεται τον κόσμο αλλιώς και, το κυριότερο, μπορεί να μεταδώσει αυτό το μήνυμα. Έχει το μέσο, έχει τη δυνατότητα, την ιδιοφυία, το ταλέντο ίσως, δεν ξέρω, στην εκπροσώπηση του ανθρώπινου είδους. Πρέπει να μου το δείξει κάποιος το μήνυμα, δεν γίνεται αλλιώς. Αυτό το “πρέπει να μου το δείξει” θα επιχειρήσουμε εδώ, σε μικρή κλίμακα βέβαια, δεν γίνεται σε μεγάλη διότι σ' αυτή την περίπτωση θα παραμορφωνόταν. Δεν θέλω να γίνω Μπενάκης στη θέση του Μπενάκη. Κάνω κάτι σε έναν τόπο που με ξέρουν όλοι, δεν με αγαπούν όλοι, δεν πειράζει, είναι σημαντικό όμως ότι με ξέρουν. Ξέρουν ότι δεν έχω κλέψει ποτέ, δεν έχω εξαπατήσει, ξέρουν ότι έχω τις ιδιότητες ενός καλού κομμουνιστή κι αυτό είναι που μετράει.
* Υπάρχει (κι άλλος) λόγος που ξεκινάτε με Ακριθάκη;
Ο Ακριθάκης είναι ένα παιδί που γεννήθηκε και μεγάλωσε εδώ, σε μια μονοκατοικία (την έφαγε κι αυτή η αντιπαροχή) έχει τα βιώματα αυτού του τόπου. Η μητέρα του ήταν διάσημη μοδίστρα του μεσοπολέμου, από αυτές που έντυναν τις μεγάλες κυρίες της Αθήνας, και πολύ ωραία γυναίκα. Ο ίδιος εξαιρετικά αγαπητός στον περίγυρό του και πολύ ζωηρό παιδί. Ένα παιδί έξυπνο, κι όπως όλα τα παιδιά αυτοκαταστροφικό, ένα παιδί (ευτυχώς) περίεργο διότι η δημιουργία είναι αποτέλεσμα περιέργειας, “μητέρα” κάθε επιστήμης και κάθε τέχνης... Γρήγορα κατέβηκε κάτω στο κέντρο της Αθήνας, στο “Μπραζίλιαν”, και στο Κολωνάκι, κι έγινε ανάρπαστος για πολλούς λόγους. Εκεί γνωρίστηκε με τον Γιώργο τον Μακρή, με τον οποίο συνδέθηκαν με βαθιά φιλία και αλληλοεκτίμηση. Με προτροπή όσων διείδαν το ταλέντο του πήγε στο Παρίσι για σπουδές. Εκεί συνάντησε τον Ηλία τον Πετρόπουλο, έζησαν πολύ καιρό μαζί όντας κι οι δύο αιρετικοί και αυτοκαταστροφικοί.
* Εσείς πως τον γνωρίσατε;
Τον γνώρισα μεγάλον πια, το 1975, όταν έβαλα υποψηφιότητα για δήμαρχος. Τότε ο Ακριθάκης ήταν πολύ γνωστός, πασίγνωστος. Γίναμε φίλοι με τις εκλογές κι όταν γύρισε από το Βερολίνο το 1978 ήταν πια ηρωινομανής. Μαζί μ' έναν συνάδελφο γιατρό από το Γενικό Κρατικό του κόψαμε την ηρωίνη, δυστυχώς όμως εκείνος την αντικατέστησε καταναλώνοντας τεράστιες ποσότητες οινοπνεύματος. Σχεδίαζε και ζωγράφιζε συνεχώς, μερικά σπουδαία έργα και εγκαταστάσεις, όπως το περίφημο μπαρ που έχει ο Καλφαγιάν, τα έκανε προς το τέλος της ζωής του. Μετά τον θάνατο του Ιόλα το 1987, ο οποίος μέχρι τότε τον φρόντιζε αγοράζοντας έργα του, ανέλαβα εγώ. Όταν έμενε από λεφτά και δεν μπορούσε να επιβιώσει, να ζήσει δηλαδή αυτή τη ζωή που ζούσε, την αυτοκαταστροφική, του έδινα κάποια χρήματα όποτε τα χρειαζότανε και μού έδινε έργα.
Πολλά με αφιέρωση και αρκετά χάρισμα. Τον τελευταίο καιρό, που ζούσε εδώ, στο Ηράκλειο, πήγαινα σχεδόν κάθε μέρα και τον έβλεπα, όχι ως γιατρός, αλλά ως φίλος και συχνά του έλεγα: ρε Αλέξη, μην πίνεις, πρέπει να κόψεις το ποτό. “Γιατί να το κόψω;”. Θα πεθάνεις, του έλεγα. “Ε, και;” μου απαντούσε. Δεν είχε την παραμικρή θλίψη για την κατάντια του, ούτε για το γεγονός του επικείμενου θανάτου. Διέθετε έντονη την αίσθηση της ματαιότητας των εγκοσμίων, μια ματαιότητα που περιέργως την καταλαβαίνει κάθε παιδί. Ο Ακριθάκης οδηγήθηκε στις υπερβολικές χρήσεις των πραγμάτων για να διαφύγει προφανώς από μια πραγματικότητα που δεν την είχε εξαντλήσει, όχι πως δεν του ήταν αρεστή, αρεστή του ήταν, απλώς δεν την είχε εξαντλήσει. Τον αγαπούσα πολύ. Πριν πεθάνει μου εμπιστεύθηκε τα ημερολόγιά του λέγοντάς μου ότι έτσι θα βρουν τον προορισμό τους. Ό,τι έχει πει, ότι έχει γράψει, υπάρχουν εκεί μέσα. Πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτά... Πέθανε στο Λαϊκό Νοσοκομείο από κίρρωση του ήπατος, ό,τι είχε αφήσει όρθιο η ηρωίνη το κατέστρεψε το αλκοόλ.
* Τελειώνοντας, θα ήθελα να μου πείτε αν υπάρχει σχέση Πινακοθήκης - Yστεροφημίας;
Την Πινακοθήκη την κάνω για να μείνει εδώ έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να δουν, όχι τον σπουδαίο Γρηγοριάδη, εγώ θα διεκδικήσω μονάχα τη δόξα και την υστεροφημία ενός ανθρώπου που κράτησε τα μπόσικα για να μη χαθεί αυτό το πράγμα. Είναι μεγάλη υπόθεση να κρατήσουμε ανοιχτή -αυτή έστω- τη στενή πορτούλα, για να περάσει ο πολιτισμός, για το καλό της ανθρωπότητας που τό 'χουμε ρίξει στα σκυλιά, γαμώ το κέρατό μου...
Μαυροειδής Σ.
Με έκθεση έργων του Αλέξη Ακριθάκη εγκαινιάζεται σήμερα το απόγευμα (7.30 μ.μ.) η Πινακοθήκη του γιατρού, δημάρχου επί σειρά ετών και ιστορικού στελέχους της αριστεράς Γιώργου Γρηγοριάδη στο Νέο Ηράκλειο της Αττικής. Η συλλογή Ακριθάκη είναι μέρος μιας ευρύτερης συλλογής που διαθέτει ο συλλέκτης, η οποία έχει ιστορία σαράντα χρόνων και επίκεντρο έργα ελληνικής ζωγραφικής, χαρακτικής και γλυπτικής χωρίς να απουσιάζουν και οι σημαντικοί Ευρωπαίοι καλλιτέχνες. Η πινακοθήκη Γρηγοριάδη επιδιώκει να λειτουργήσει παραδειγματικά μέσα από την εικαστική καλλιέργεια των νέων ανθρώπων. Οι επισκέψεις σχολείων, οι ξεναγήσεις, τα εικαστικά μαθήματα και οι συναυλίες θα διαμορφώσουν το ιδιαίτερο στίγμα της. Αυτό διατείνεται ο “αιρετικός” δημιουργός της στη συζήτηση που είχαμε με αφορμή τα σημερινά εγκαίνια, και, αν κρίνουμε από την πολιτική και πολιτιστική του διαδρομή, έχουμε κάθε λόγο να τον πιστεύουμε.
* Δήμαρχος, γιατρός, συλλέκτης έργων τέχνης και τώρα ιδρυτής Πινακοθήκης. Θα ήθελα το σκεπτικό αυτής της απόφασης, αλλά και τον λόγο που αποφασίσατε να τη "στήσετε" σ’ έναν περιφερειακό δήμο κι όχι στο κέντρο της Αθήνας.
Ακριβώς αυτό είναι το θέμα: Με ενδιαφέρει η περιφέρεια κι όχι το κέντρο της πόλης, στο οποίο είχα τον τρόπο αν ήθελα να κάνω εκεί την Πινακοθήκη. Απεχθάνομαι τα μεγάλα ονόματα, τα μεγάλα λόγια, τα μεγάλα κέντρα, τους μεγάλους δρόμους, αιρετικός σε όλα αυτά από ιδεολογία, διότι θεωρώ ότι παραμορφώνουν εν τέλει το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε στον κόσμο. Ένα μήνυμα πολύ σημαντικό που "λέει" ότι η τέχνη μπορεί να ...σώσει τον κόσμο. Αυτό παραμορφώνεται όταν πέσει στα νύχια άλλων λύσεων ή εμπορικών κυκλωμάτων που, ακόμη κι αν έχουν καλές προθέσεις, παράγουν άσχημα αποτελέσματα. Ένα παράδειγμα είναι ο Λαμπράκης και το Μέγαρο Μουσικής, αλλά και οι μεγάλες γκαλερί που λειτουργούν στο κέντρο της Αθήνας.
* Ποιο το "όραμά" σας κ. Γρηγοριάδη;
Απ' ό,τι βλέπετε ξεκινάμε με μια έκθεση του Ακριθάκη. Ένα παιδί που παίζει είναι ο Ακριθάκης. Εδώ λοιπόν θα έρχονται παιδιά, θα μάθουν να σχεδιάζουν, θα παίζουν με τα χρώματα που θα τους δίνουμε, θα υπάρχουν προβολές, συναυλίες, θα είναι ένα ενεργό όργανο έρευνας και εκπαίδευσης. Είναι πομπώδεις οι λέξεις, αλλά στην τέχνη μπορεί να εκπαιδευτεί κανείς να μάθει να την αντιλαμβάνεται. Όλοι μας μεταφράζουμε τον κόσμο, όλοι έχουμε δικαίωμα στη διεκδίκηση της ευτυχίας, ο καλλιτέχνης, όμως, με τις κεραίες που έχει αντιλαμβάνεται τον κόσμο αλλιώς και, το κυριότερο, μπορεί να μεταδώσει αυτό το μήνυμα. Έχει το μέσο, έχει τη δυνατότητα, την ιδιοφυία, το ταλέντο ίσως, δεν ξέρω, στην εκπροσώπηση του ανθρώπινου είδους. Πρέπει να μου το δείξει κάποιος το μήνυμα, δεν γίνεται αλλιώς. Αυτό το “πρέπει να μου το δείξει” θα επιχειρήσουμε εδώ, σε μικρή κλίμακα βέβαια, δεν γίνεται σε μεγάλη διότι σ' αυτή την περίπτωση θα παραμορφωνόταν. Δεν θέλω να γίνω Μπενάκης στη θέση του Μπενάκη. Κάνω κάτι σε έναν τόπο που με ξέρουν όλοι, δεν με αγαπούν όλοι, δεν πειράζει, είναι σημαντικό όμως ότι με ξέρουν. Ξέρουν ότι δεν έχω κλέψει ποτέ, δεν έχω εξαπατήσει, ξέρουν ότι έχω τις ιδιότητες ενός καλού κομμουνιστή κι αυτό είναι που μετράει.
* Υπάρχει (κι άλλος) λόγος που ξεκινάτε με Ακριθάκη;
Ο Ακριθάκης είναι ένα παιδί που γεννήθηκε και μεγάλωσε εδώ, σε μια μονοκατοικία (την έφαγε κι αυτή η αντιπαροχή) έχει τα βιώματα αυτού του τόπου. Η μητέρα του ήταν διάσημη μοδίστρα του μεσοπολέμου, από αυτές που έντυναν τις μεγάλες κυρίες της Αθήνας, και πολύ ωραία γυναίκα. Ο ίδιος εξαιρετικά αγαπητός στον περίγυρό του και πολύ ζωηρό παιδί. Ένα παιδί έξυπνο, κι όπως όλα τα παιδιά αυτοκαταστροφικό, ένα παιδί (ευτυχώς) περίεργο διότι η δημιουργία είναι αποτέλεσμα περιέργειας, “μητέρα” κάθε επιστήμης και κάθε τέχνης... Γρήγορα κατέβηκε κάτω στο κέντρο της Αθήνας, στο “Μπραζίλιαν”, και στο Κολωνάκι, κι έγινε ανάρπαστος για πολλούς λόγους. Εκεί γνωρίστηκε με τον Γιώργο τον Μακρή, με τον οποίο συνδέθηκαν με βαθιά φιλία και αλληλοεκτίμηση. Με προτροπή όσων διείδαν το ταλέντο του πήγε στο Παρίσι για σπουδές. Εκεί συνάντησε τον Ηλία τον Πετρόπουλο, έζησαν πολύ καιρό μαζί όντας κι οι δύο αιρετικοί και αυτοκαταστροφικοί.
* Εσείς πως τον γνωρίσατε;
Τον γνώρισα μεγάλον πια, το 1975, όταν έβαλα υποψηφιότητα για δήμαρχος. Τότε ο Ακριθάκης ήταν πολύ γνωστός, πασίγνωστος. Γίναμε φίλοι με τις εκλογές κι όταν γύρισε από το Βερολίνο το 1978 ήταν πια ηρωινομανής. Μαζί μ' έναν συνάδελφο γιατρό από το Γενικό Κρατικό του κόψαμε την ηρωίνη, δυστυχώς όμως εκείνος την αντικατέστησε καταναλώνοντας τεράστιες ποσότητες οινοπνεύματος. Σχεδίαζε και ζωγράφιζε συνεχώς, μερικά σπουδαία έργα και εγκαταστάσεις, όπως το περίφημο μπαρ που έχει ο Καλφαγιάν, τα έκανε προς το τέλος της ζωής του. Μετά τον θάνατο του Ιόλα το 1987, ο οποίος μέχρι τότε τον φρόντιζε αγοράζοντας έργα του, ανέλαβα εγώ. Όταν έμενε από λεφτά και δεν μπορούσε να επιβιώσει, να ζήσει δηλαδή αυτή τη ζωή που ζούσε, την αυτοκαταστροφική, του έδινα κάποια χρήματα όποτε τα χρειαζότανε και μού έδινε έργα.
Πολλά με αφιέρωση και αρκετά χάρισμα. Τον τελευταίο καιρό, που ζούσε εδώ, στο Ηράκλειο, πήγαινα σχεδόν κάθε μέρα και τον έβλεπα, όχι ως γιατρός, αλλά ως φίλος και συχνά του έλεγα: ρε Αλέξη, μην πίνεις, πρέπει να κόψεις το ποτό. “Γιατί να το κόψω;”. Θα πεθάνεις, του έλεγα. “Ε, και;” μου απαντούσε. Δεν είχε την παραμικρή θλίψη για την κατάντια του, ούτε για το γεγονός του επικείμενου θανάτου. Διέθετε έντονη την αίσθηση της ματαιότητας των εγκοσμίων, μια ματαιότητα που περιέργως την καταλαβαίνει κάθε παιδί. Ο Ακριθάκης οδηγήθηκε στις υπερβολικές χρήσεις των πραγμάτων για να διαφύγει προφανώς από μια πραγματικότητα που δεν την είχε εξαντλήσει, όχι πως δεν του ήταν αρεστή, αρεστή του ήταν, απλώς δεν την είχε εξαντλήσει. Τον αγαπούσα πολύ. Πριν πεθάνει μου εμπιστεύθηκε τα ημερολόγιά του λέγοντάς μου ότι έτσι θα βρουν τον προορισμό τους. Ό,τι έχει πει, ότι έχει γράψει, υπάρχουν εκεί μέσα. Πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτά... Πέθανε στο Λαϊκό Νοσοκομείο από κίρρωση του ήπατος, ό,τι είχε αφήσει όρθιο η ηρωίνη το κατέστρεψε το αλκοόλ.
* Τελειώνοντας, θα ήθελα να μου πείτε αν υπάρχει σχέση Πινακοθήκης - Yστεροφημίας;
Την Πινακοθήκη την κάνω για να μείνει εδώ έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να δουν, όχι τον σπουδαίο Γρηγοριάδη, εγώ θα διεκδικήσω μονάχα τη δόξα και την υστεροφημία ενός ανθρώπου που κράτησε τα μπόσικα για να μη χαθεί αυτό το πράγμα. Είναι μεγάλη υπόθεση να κρατήσουμε ανοιχτή -αυτή έστω- τη στενή πορτούλα, για να περάσει ο πολιτισμός, για το καλό της ανθρωπότητας που τό 'χουμε ρίξει στα σκυλιά, γαμώ το κέρατό μου...
Ενας Αντι Γουόρχολ αναστατώνει το χώρο της Τέχνης
Έκανε το θαύμα της μια ανωνυμη επιστολή η οποία χρέωσε στη συλλογή Ιόλα ένα έργο το οποίο ποτέ δε κατείχε ο γνωστός συλλέκτης
Ανώνυμη καταγγελία για την δημοπρασία ενός έργου του Αντι Γουόρχολ από τον οίκο Sotheby's, το οποίο ανήκε στον Αλέξανδρο Ιόλα εμπλέκει το όνομα γνωστού χρηματιστή και συλλέκτη έργων τέχνης, ότι δήθεν παρανόμως το κατείχε. Η καταγγελία με αποδέκτες το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εστάλη και στον Τύπο και προκάλεσε αναστάτωση στο χώρο της τέχνης. Σε ανακοίνωσή του ωστόσο ο οίκος Sotheby's αναφέρει τα εξής:
«Αναφορικά με την παρακάτω επιστολή που κυκλοφορεί για το έργο του Andy Warhol που συμμετέχει στη σημερινή δημοπρασία του, ο οίκος Sotheby's επιβεβαιώνει ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου έργου το απέκτησε από τον Αλέξανδρο Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή, πριν το 1987, και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα. Οπως αναφέρεται στον κατάλογο του οίκου Sotheby's το έργο προέρχεται από ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί. Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά το θάνατό του είναι αβάσιμος».
Το έργο στο οποίο απεικονίζονται τέσσερα δολάρια φιλοτεχνήθηκε περί το 1981 και η εκτίμησή του από τον οίκο Sotheby's ήταν600.000 _ 800.000 στερλίνες
Τελικά ποιός είπε ψέματα ο Οικος Δημοπρασιών? Ο πωλητής? Η μήπως και οι δυό μαζί?
Ανώνυμη καταγγελία για την δημοπρασία ενός έργου του Αντι Γουόρχολ από τον οίκο Sotheby's, το οποίο ανήκε στον Αλέξανδρο Ιόλα εμπλέκει το όνομα γνωστού χρηματιστή και συλλέκτη έργων τέχνης, ότι δήθεν παρανόμως το κατείχε. Η καταγγελία με αποδέκτες το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εστάλη και στον Τύπο και προκάλεσε αναστάτωση στο χώρο της τέχνης. Σε ανακοίνωσή του ωστόσο ο οίκος Sotheby's αναφέρει τα εξής:
«Αναφορικά με την παρακάτω επιστολή που κυκλοφορεί για το έργο του Andy Warhol που συμμετέχει στη σημερινή δημοπρασία του, ο οίκος Sotheby's επιβεβαιώνει ότι ο τωρινός ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου έργου το απέκτησε από τον Αλέξανδρο Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή, πριν το 1987, και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα. Οπως αναφέρεται στον κατάλογο του οίκου Sotheby's το έργο προέρχεται από ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί. Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά το θάνατό του είναι αβάσιμος».
Το έργο στο οποίο απεικονίζονται τέσσερα δολάρια φιλοτεχνήθηκε περί το 1981 και η εκτίμησή του από τον οίκο Sotheby's ήταν600.000 _ 800.000 στερλίνες
Τελικά ποιός είπε ψέματα ο Οικος Δημοπρασιών? Ο πωλητής? Η μήπως και οι δυό μαζί?
Ψέμα οτι το εργο του Γουόρχολ προέρχεται απο τη συλλογή Ιόλα
Αυτή είναι η είδηση
Σφυράκι για Γουόρχολ από τη συλλογή Ιόλα
Ακόμη ένα από τα χιλιάδες έργα της δημοπρατήθηκε, χθες το βράδυ, από τον οίκο Σοθμπυς
H διασκορπισμένη συλλογή του Αλέξανδρου Ιόλα ήρθε ξανά στο προσκήνιο με τη δημοπρασία ακόμη ενός από τα χιλιάδες έργα της, ενός τετράπτυχου του Αντι Γουόρχολ, από τον οίκο Σόθμπις, χθες το βράδυ, στο Λονδίνο. Η δημοπρασία Σύγχρονης Τέχνης περιελάμβανε πέντε έργα Γουόρχολ, αλλά ένα εξ αυτών, τετράπτυχο με θέμα το δολάριο (lot 47) και τιμή προεκτίμησης 600.000 - 800.000 λίρες, είχε προέλευση τη Συλλογή Ιόλα. Οπως αναφέρεται στον κατάλογο της δημοπρασίας, ο Ιόλας είχε αγοράσει το έργο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και φίλο του, ενώ ο τωρινός κάτοχός του το αγόρασε από τον Ιόλα στη δεκαετία του 1980
Ωστόσο, χθες, μια ανώνυμη επιστολή που έφτασε στα δημοσιογραφικά γραφεία, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο έργο, εξαφανισμένο μαζί με άλλα από το σπίτι του Ιόλα, μετά τον θάνατό του το 1987, ανήκει στον Ελληνα συλλέκτη Ζαχαρία Πορταλάκη. Κάτι τέτοιο διαψεύδεται από το Λονδίνο. Ο οίκος Σόθμπις συγκεκριμένα επιβεβαιώνει με ανακοίνωσή του ότι «ο τωρινός ιδιοκτήτης του έργου το απέκτησε από τον Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή -πριν από το 1987- και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα».
«Αβάσιμος υπαινιγμός»
Και συνεχίζει: «Το έργο προέρχεται από Ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη, όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί. Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά τον θάνατό του είναι αβάσιμος».
Ο ίδιος ο Ζ. Πορταλάκης δήλωσε στο «Εθνος» ότι θα αντιμετωπίσει τις κατηγορίες εναντίον του με κάθε νόμιμο μέσο. Το μοναδικό έργο Γουόρχολ, που διαθέτει στη συλλογή του, είναι από την ενότητα του «Μυστικού Δείπνου», κύκνειου άσματος του καλλιτέχνη. Το αγόρασε νόμιμα το 1990 από νόμιμο με δικαστική απόφαση κληρονόμο του Ιόλα, το κατέχει ακόμη και έχει πολύ υψηλότερη τιμή από αυτή του έργου της δημοπρασίας. Το εξέθεσε το 2003, σε έκθεση με δεκατέσσερις ξένους καλλιτέχνες της συλλογής του και το δημοσίευσε σε κατάλογο. Ας σημειωθεί ότι ο Ζ. Πορταλάκης επιθυμεί να χαρίσει τη συλλογή του στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Ιόλας υπήρξε στενός φίλος με τον Γουόρχολ και διέθετε πολλά έργα του διάσημου καλλιτέχνη. Κάποια τα είχε πωλήσει κι άλλα τα διατηρούσε στη συλλογή του και σε περίοπτη θέση στο σπίτι-μουσείο της Αγίας Παρασκευής. Μετά τον θάνατό του, το περίφημο σπίτι λεηλατήθηκε και η συλλογή σκορπίστηκε. Χρόνια αργότερα, διάφορα έργα αλλάζουν χέρια ανεπισήμως, όπως λένε, και επισήμως σε δημοπρασίες. Προ ετών ο γλύπτης Τάκις σημάδεψε με μαρκαδόρο κάποια έργα του, που είχε χαρίσει στον Ιόλα, και τα είδε σε έκθεση πριν από τη δημοπράτησή τους, από τον οίκο Μπόναμς.
Μόνο που το συγκεκριμένο έργο δεν υπήρξε ποτέ στη συλλογή του Αλέξανδρου Ιόλα.
Απλά και μόνο το γεγονός οτι ...μπορεί να ανήκε στηβ συλλογή ανέβασε τη τιμή του στα ύψη...
Στο μεταξύ, η οικονομική κρίση φαίνεται να μην αφήνει περιθώρια για την αντιμετώπιση από το κράτος του σπιτιού Ιόλα, με επτά στρέμματα, στην Αγία Παρασκευή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τωρινός ιδιοκτήτης έχει μειώσει την τιμή, κάνοντας την πώληση πιο εφικτή.
Δήμητρα Ρουμπούλα
dirouboula@pegasus.gr
Σφυράκι για Γουόρχολ από τη συλλογή Ιόλα
Ακόμη ένα από τα χιλιάδες έργα της δημοπρατήθηκε, χθες το βράδυ, από τον οίκο Σοθμπυς
H διασκορπισμένη συλλογή του Αλέξανδρου Ιόλα ήρθε ξανά στο προσκήνιο με τη δημοπρασία ακόμη ενός από τα χιλιάδες έργα της, ενός τετράπτυχου του Αντι Γουόρχολ, από τον οίκο Σόθμπις, χθες το βράδυ, στο Λονδίνο. Η δημοπρασία Σύγχρονης Τέχνης περιελάμβανε πέντε έργα Γουόρχολ, αλλά ένα εξ αυτών, τετράπτυχο με θέμα το δολάριο (lot 47) και τιμή προεκτίμησης 600.000 - 800.000 λίρες, είχε προέλευση τη Συλλογή Ιόλα. Οπως αναφέρεται στον κατάλογο της δημοπρασίας, ο Ιόλας είχε αγοράσει το έργο από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και φίλο του, ενώ ο τωρινός κάτοχός του το αγόρασε από τον Ιόλα στη δεκαετία του 1980
Ωστόσο, χθες, μια ανώνυμη επιστολή που έφτασε στα δημοσιογραφικά γραφεία, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο έργο, εξαφανισμένο μαζί με άλλα από το σπίτι του Ιόλα, μετά τον θάνατό του το 1987, ανήκει στον Ελληνα συλλέκτη Ζαχαρία Πορταλάκη. Κάτι τέτοιο διαψεύδεται από το Λονδίνο. Ο οίκος Σόθμπις συγκεκριμένα επιβεβαιώνει με ανακοίνωσή του ότι «ο τωρινός ιδιοκτήτης του έργου το απέκτησε από τον Ιόλα όσο ο τελευταίος βρισκόταν εν ζωή -πριν από το 1987- και το έργο έχει παραμείνει στην ίδια συλλογή μέχρι σήμερα».
«Αβάσιμος υπαινιγμός»
Και συνεχίζει: «Το έργο προέρχεται από Ευρωπαίο ιδιώτη συλλέκτη και όχι από τη συλλογή του κ. Πορταλάκη, όπως έχει λανθασμένα υπονοηθεί. Ο υπαινιγμός ότι το έργο αυτό εξαφανίστηκε από το σπίτι του Ιόλα μετά τον θάνατό του είναι αβάσιμος».
Ο ίδιος ο Ζ. Πορταλάκης δήλωσε στο «Εθνος» ότι θα αντιμετωπίσει τις κατηγορίες εναντίον του με κάθε νόμιμο μέσο. Το μοναδικό έργο Γουόρχολ, που διαθέτει στη συλλογή του, είναι από την ενότητα του «Μυστικού Δείπνου», κύκνειου άσματος του καλλιτέχνη. Το αγόρασε νόμιμα το 1990 από νόμιμο με δικαστική απόφαση κληρονόμο του Ιόλα, το κατέχει ακόμη και έχει πολύ υψηλότερη τιμή από αυτή του έργου της δημοπρασίας. Το εξέθεσε το 2003, σε έκθεση με δεκατέσσερις ξένους καλλιτέχνες της συλλογής του και το δημοσίευσε σε κατάλογο. Ας σημειωθεί ότι ο Ζ. Πορταλάκης επιθυμεί να χαρίσει τη συλλογή του στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης.
Ο Ιόλας υπήρξε στενός φίλος με τον Γουόρχολ και διέθετε πολλά έργα του διάσημου καλλιτέχνη. Κάποια τα είχε πωλήσει κι άλλα τα διατηρούσε στη συλλογή του και σε περίοπτη θέση στο σπίτι-μουσείο της Αγίας Παρασκευής. Μετά τον θάνατό του, το περίφημο σπίτι λεηλατήθηκε και η συλλογή σκορπίστηκε. Χρόνια αργότερα, διάφορα έργα αλλάζουν χέρια ανεπισήμως, όπως λένε, και επισήμως σε δημοπρασίες. Προ ετών ο γλύπτης Τάκις σημάδεψε με μαρκαδόρο κάποια έργα του, που είχε χαρίσει στον Ιόλα, και τα είδε σε έκθεση πριν από τη δημοπράτησή τους, από τον οίκο Μπόναμς.
Μόνο που το συγκεκριμένο έργο δεν υπήρξε ποτέ στη συλλογή του Αλέξανδρου Ιόλα.
Απλά και μόνο το γεγονός οτι ...μπορεί να ανήκε στηβ συλλογή ανέβασε τη τιμή του στα ύψη...
Στο μεταξύ, η οικονομική κρίση φαίνεται να μην αφήνει περιθώρια για την αντιμετώπιση από το κράτος του σπιτιού Ιόλα, με επτά στρέμματα, στην Αγία Παρασκευή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τωρινός ιδιοκτήτης έχει μειώσει την τιμή, κάνοντας την πώληση πιο εφικτή.
Δήμητρα Ρουμπούλα
dirouboula@pegasus.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)