10/21/2007

Συνέχει άγνωστης συζήτησησς ΕΛΥΤΗ-ΤΕΡΙΑΝΤ 4

Συνέχεια της άγννωστης συζήτησησς μεταξυ Ελύτη -Τεριαντ Τον Μάιο-Ιούνιο του 1951, μεταξύ Ρώμης και Παρισιού.


-Και ήμουν έτοιμος ακριβώς να σας ρωτήσω... Η ζωή που περάσατε αυτά τα τελευταία χρόνια στην Εύρώπη, με καινούριες εντυπώσεις και εναλλαγές συγκινήσεων, δε σας έδωσε αφορμή να γράψετε άλλα ποιήματα έξω απο τον γνωστό κύκλο εμπνεύσεων που χαρακτηρίζει το έργο σας?
-Επιτρέψετε μου να απαντήσω αργότερα σε αυτό το ερώτημα.Εκτός αν έχετε να υποβάλλετε άλλα, που να προηγούνται ας πούμε ιστορικά.
-Τι λέτε.. Μου θυμίζετε μάλιστα οτι το πρώτο πράγμα που ήυελα να μάθω είναι π ω ς έγινε να αφιερωθείτε στη Τέχνη. Τί είναι εκείνο που σας έκανε να προτιμήσετε την Ποίηση σαν εκφραστικό μέσο...
-Εν' αρχή. όπως λένε αόριστα,όσο μεγάλωνα, ένοιωθα να χωρίζει ο κόσμος μέσα μου, σε πρακτικό πνεύμα και σε αφιλοκέρδεια.Δύο τρόποι να νατιλαμβάνεται κανείς τη ζωή, άνισοι και ασυμφιλίωτοι.Ευθύς, ένοιωσα, πως θέλω δε θέλω,είμαι πλασμένος για τον δεύτερο. Μα απο εκείνη τη στιγμή η ανάγκη να πραγματοποιηθώ έξω απο τον εαυτό μου και μέσα στην αφιλοκέρδεια, όριζε και την εκλογή του τρόπου.Και απο όλους τούς τρόπους που φανταζόμουν, ομολογώ, με γοήτευε εκείνος που θα ήταν σε θέση με τα λιγότερα μέσα να φτάσει στο μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.......

250.000 Eυρω ζητούν οι Bonham's απο τον Νίκο Σταθούλη

Τα γεγονότα όπως διαδραματίστηκαν το 2005, στην παρουσίαση έργων προς δημοπράτηση του οίκου Boham’s, στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού έχουν, όπως δήλωσε ο Νίκος Σταθούλης, o ως εξής:
«Ενώ συνόδευα τον γλύπτη Takis στην αίθουσα όπου ελάμβανε χώρα η έκθεση, οι υπεύθυνοι του οίκου Bonham’s μας προειδοποίησαν ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να πειράξουμε τα έργα του γλύπτη. Ο οποίος ένα μήνα πριν τους είχε προειδοποιήσει να μην τα εκθέσουν, και πολύ περισσότερο να μη τα πουλήσουν, γιατί ήταν δωρεά του ίδιου στον Αλέξανδρο Ιόλα και άρα δεν είχε κανείς το δικαίωμα να τα πουλήσει. Οι ίδιοι είχαν δημιουργήσει σχεδόν μια αλυσίδα ασφαλείας-συνοδείας δίπλα μας.
Με το που φτάσαμε μπροστά στα έργα οι υπεύθυνοι ασφαλείας μας εμπόδισαν να έρθουμε σε απόσταση περίπου ενός μέτρου από αυτά.
Στις διαμαρτυρίες μας απάντησαν με σπρωξιές και μπουνιές στο στομάχι. Όταν είδα ότι έσπρωξαν και τον Takis ο οποίος «σημάδευε» με μαρκαδόρο τα έργα του οι υπεύθυνοι του οίκου Boham’s άρχισαν μπροστά στους φίλους να απειλούν: «Ούτε στα καρότσια στην Ομόνοια δεν θα υπάρχουν τα έργα του Takis.» ή «Θα τον καταστρέψουμε σαν όνομα και σαν καλλιτέχνη.»
Όταν τους είπα σε έντονο ύφος ότι «Έχει δικαίωμα ο καλλιτέχνης να προστατεύει το έργο του.» τότε ο υπεύθυνος του Boham’s Phillip … μου είπε ότι «Εμάς δεν μας ενδιαφέρει η τέχνη. Είμαστε χρηματιστές, τα χρήματα μας ενδιαφέρουν.» Στην εντονότατη αντίδρασή μου ότι εκπλήσσομαι από την κυνικότητα αυτής της δήλωσης μου απάντησε ότι «Ο Takis δε θα ξαναπουλήσει έργο του ποτέ. Έχουμε τη δύναμη να τον καταστρέψουμε.»…»

Ο Γλύπτης Τάκις, υπέβαλε αγωγή στον οίκο δημοπρασιών ζητώντας 5.000.000 ευρώ αποζημίωση, η οποία εκδικάστηκε και αναμένεται τούτες τις μέρες να βγει η απόφαση.
Όταν εκλήθη ο Νίκος Σταθούλης στο δελτίο ειδήσεων του ALTER τον Φεβρουάριο 2007 να σχολιάσει τη δημοπράτηση των αντικειμένων του που δημοπρατούσε η πρώην Βασιλική Οικογένεια στο Λονδίνο και αναφέρθηκε στο γεγονός αυτό, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι,. «Οι οίκοι δημοπρασιών δεν αγαπούν τη Τέχνη αλλά τα χρήματα..» θυμίζοντας το περιστατικό με τον Τάκις ,ο οίκος Bonham’s έστειλε αγωγή στον Νίκο Σταθούλη, ζητώντας του 250.000 ευρώ … Η υπόθεση εκδικάζεται τις επόμενες μέρες